10 Comments

Uite o poveste reala recenta de anul acesta!

Sunt la o firma IT out sourcing.

Nu am avut niciodata meeting face to face cu managerul. o tipa responsabila de proiect zicea ca e f ocupat.

Mai mult, dupa vreo cativa ani de stat la o firma mica care nu mai mergea, am zis sa schimb sa mai invat ceva technologii. Si ajung aici la firma asta de outsourcing, nu am cerut mult (my bad) ca na sunt putin outdated.

Ce sa vezi?

Pe proiect de devops mai sunt 3 seniori si eu.

- unul lipseste mai tot timpul de la dailyuri, ba e bolnav, ma a avut ceva de rezolvat, in 3 luni a avut 3 taskuri, cred ca doar unul l-a terminat. Dupa 3 luni a plecat.

- celalalt senior, are o firma a lui, si el lipseste des dar asa cat sa faca un minim de treaba, face ceva taskuri sa zicem 14 taskuri in 4 luni. Ca sa-l citez "Incet dar sigur"

- al treilea e foarte muncitor isi da interesul, face 60 de taskuri din alea mici majoritatea de generat tokenuri de acces etc. Dar nu stiu cum de a fost angajat ca senior (ba stiu, mi-a zis ca aveau neaparat nevoie sa gaseasca 2 oameni sa prinda proiectul) ca nu stie mare lucru (am o groaza de print screenuri: nu stie sa atasaeze un fisier la PRul din BitBucket, pune intrebari stupide, este pus de cei de proiect sa citeasca codul, el posteaza linkuri, eu analizez si raspund in locul lui etc), nu ia taskuri de scris cod, nu stie Kubernetesm nu stie terraform ...adica NU STIE aceeleasi tehnologii care nu le stiam nici eu,d ar ia cu 1000 euro in plus ca mine!!!

- al 4 lea sunt eu care in 2 luni fac 30 de taskuri si mai mici si mai cateva foarte grele care iau mai mult timp.

Construiesc o relatie buna cu managerul de la client care e foarte ok, vede situatia si ramane si el preplex dar si acolo e un context: dupa pandemie li s-a cerut sa revina la birou, lume anu a vrut, atunci firma le-a aduc contractori! si manageriid e acolo trebuie sa faca sa mearga treaba cu contractorii, oamenii de acolo au mai plecat, mai greu cu comunciarea cu ei, etc.

Nivelule sniorilor de la client este mult peste nivelul seniorilor din echipa din Ro!

Concluzie si lectie dura pentru mine!

Data viitoare trebuie sa cer mai multi bani, eu lovit de sidnromul impostorului, na sa fiu corect ca nu stiu nu stiu ce tehnologii! Uite ca altul cu tupeu (sau mai norocos) nici el nu stie dar a a cerut mult si invata tehnologii pe bani de senior.

Expand full comment

pai si de ce nu cauti altceva lol? Se pare ca te-ai subestimat grav!

Expand full comment

Am dat like aici altfel vede managera pe Linkedin :)) (da, îmi dă stalk la activitate, s-a dat de gol într-un 1 on 1)

Non-Technical managers în puncte cheie al unui software dezvoltat sunt cel mai haos.

Nu zice nimeni că tre' să ştii repede totul, dar noțiuni cât să pui treaba cap la cap, măcar cum se face un ticket în jira nu te-ar încurca, zic si eu. După mă rupi pe mine în meetings cu abureli de tip "team cohesion, velocity, diversity & inclusion" şi alte rahaturi.

O zi faină că intru in daily! (Sau daily stand--up scrum ceremony, cum zicem ăştia mai bazați, ce ştii tu..)

Expand full comment

lol si eu am daily fix acum :)) Merci!

Expand full comment

Eu am o problema cu cei care ajung pe pozitii de team lead si ei nici macar nu au putine cunostinte tehnice,de baza macar, ca sa nu mai zic de people skills....

Expand full comment

aia sunt horror

Expand full comment

Poți să detaliezi cum ai făcut să te salvezi? Eu nu te cred pe cuvânt.

Eu sunt unul dintre cei care a evitat poziții de conducere că îmi place să fac chestii tehnice și că nu îmi place să agonizez în ședințe, unde multi bat câmpii, vin nepregătiți sau chiar nu sunt competenți.

Am avut un lead la... O bancă, unul care lucrase în construcții înainte. Omul știa programare procedurală și nici aia bine. Nu se "complica" cu layere și alte inepții. El făcea ceva procedural care rezolva problema.

În aceeași bancă am dat de un pm care în aceeași ședință a reușit să fie hiperactiv ca un șoarece că apoi sa moțăie. Acesta ajunsese "important" că rămăsese în firmă pentru că nu ar fi fost capabil să obțină un job similar in alta parte.

Expand full comment

am realizat in timp ca pe langa ca era ridicol, nici nu folosea la nimic nimanui, iar scopul jobului de "sef" e sa ajuti oamenii sa munceasca, nu sa le ordoni.

Expand full comment

Foarte bine spus.

Plus ca să fii un "șef" bun, nu trebuie neapărat să știi toate detaliile tehnice, trebuie doar să știi să asculți și să pui întrebări la timp și potrivite.

Expand full comment

Din cauza asta am plecat din corporatie....ca incercau sa ma impinga sa devin Tech Lead desi mie imi place doar sa scriu cod, nu sa manage-uiesc echipe....Mizerii corporatieste....

Expand full comment