Am uitat : sunt un vajnic absolvent de real da' mi-a placut si geografia lumii de am ajuns la olimpiada pana la varianta "pe tara" si am aflat in '98 (parca) cate milioane de oi are Noua Zeelanda (avea la momentul ala vreo 4 mil de locuitori si vreo 44 mil de oi). Din pacate n-am luat nimic decat un 7-8 amarat dar stiu si acum cate mil de oi avea Noua Zeelanda in '97 (cred). Nu ca mi-ar folosi la ceva da' ma dau si eu rotund la sprituri cu prietenii ca "sunt doxa de geografie d-a 11 a". La un moment dat stiam si vreo suta de capitale la fel de inutile pt ca de vazut cu ochii am vazut doar vreo 10 :(
Nu stiu altii cum sunt da' eu am fost acum 3 sapt la muzeul cunoasterii sau ceva de genul prin Pajura si am dat nas in tablou cu Mendeleev...si m-am jucat cu kinderii punand diverse simboluri chimice in tablou care se aprindeau daca le gaseam pozitia corecta. Tot legat de chimie si kinderi m-a bagat ala mare in sedinta hata ce formula are cloramina care se pune in bazinele de inot si de ce iese clorul din apa. La asta chiar m-am dat pe net sa vad straturi de electroni, sa explic nr lu avocado :) 6,023 x 10 la 23 :)) ce-i ala un mol de substanta si care i legatura cu numarul atomic cate si mai cate ca l-a luat somnul pe copil tot sarind de la una la alta. In final i-am marturisit ca mi-a placut chimia anorganica in generala si eram centaur la ea pt ca ma batea profa cu abnegatie pt ca "mintea aia o folosesti doar ca sa scoti tampenii pe gura la care tampitii astia rad desi nu inteleg jumate din glumele tale"
Eu de cand spun ca creierasul din dotarea elevului nu mai trebuie sa fie o baza de date pentru stocarea bruta a informatiei, ci reorientat/recalibrat spre a intelege:
- ce informatii iti trebuie
- unde le gasesti
- cum le corelezi intre ele
.
In felul asta, nici nu mai trebuie sa-ti bati capul cu scosul istoriei din trunchiul central (un exemplu random, nu sariti), fiindca jde pagini cu domnitori care au domnit intre anii x si y si s-au macelarit cu alti domnitori in anii a, b si c se condenseaza intr-o versiune user friendly care spune ca o poveste, spre exemplu, ca "Moldova s-a definit ca entitate statala in secolul cutare, cand domniile lui x si y i-au stabilit granitele de la pana la". Restul, cu cine s-a luptat x, cate amante a avut, cate biserici si castele a construit, le afli de pe net - printr-un search avizat... Sau de la geografie, care poate fi mult mai atragatoare (si mai concisa) decat sa memorezi forme de relief, inaltimi, lungimi, numar de oi etc.
.
Chimia ar trebui scoasa dintr-un trunchi comun, ori lasata intr-o forma contrasa, cu informatii si explicatii relevante la nivel de cultura generala (altfel, nush cat ajuta in viata sa desenezi pe juma' de pagina A4 o hidrocarbura).
.
Nu vad rostul latinei, o limba moarta, daca nu vrei sa studiezi istoria, deci trecutul.
.
Nu vad rostul muzicii, daca tu vrei sa devii IT-ist (ca-ti da aia bani multi, maica, ca sa ai pentru domnu' Ciolacu!), ori ti-ai descoperit o pasiune pentru pietre. Ce rost are sa fortezi un copil care e afon/aton (asa e el, e un feature al lui, nu un defect si nu o vină) sa se scalambaie sa atinga nush ce nota?
.
Bottom line, e o paine buna de mancat streamlining the invatamant romanesc, dandu-i doua palme si facandu-l sa inteleaga ca omul multilateral dezvoltat, care stie cate putin din toate, este de cele mai multe ori calcat in picioare de omul pragmatic, care a fost invatat sa-si gaseasca ariile de interes, sa se concentreze pe ele si sa performeze acolo.
.
Toate asta lasand la o parte evidenta ipocrizie: noi vrem latina pentru elevi, dar alegem politicieni semianalfabeti, cu limbaj de latrina.
Acuma,nu sistemul de invatamint din perioada anterioara circului din 1989 e imbecil ci unii din cei care l-au parcurs,integral sau nu! Multi dintre noi,absolventii de atunci, depasim cu mult masa de loaze new wave!
Desi nu sunt un specialist in invatamant, fiind doar un elev mediocru, practic ce spui mai sus echivaleaza cu privatizarea sistemului. Indiferent cine l-ar conduce nu ar putea sa il reformeze din temelii pentru ca e prea vast. Multe sunt de zis referitor la ce materii trebuie scoase, schimbate etc, dar vreau sa mai atrag atentia asupra faptului ca scoala nu e doar despre ce informatii stocam in creier, ci despre relationare, despre a invata cum sa iti faci prieteni, despre a fi riguros cu timpul, etc.
E practic inceputul selectiei naturale cu privire la tine ca individ, si asta se va intampla si daca faci fizica sau latina sau orice materie.
pai si ce te faci daca unii la nivel local care la nivel national e minoritar, dar la el in urbe e majoritar decide sa schimbe total programa, ce parghii mai ai?
Dar referitor la actualul ministru,stiu ca avem pareri diferite si n-are sens sa le combatem,dar pare sa fie cel mai competent ministru al educatie,dupa cv macar,dupa Funeriu
Pe principiul asta tot ce de dreapta e neo-nazist si n-ajungem nicaieri.Eu zic ca mai toti care au fost erau politruci,baiatul asta e totusi rector la o universitate care nu e totusi facultate de diplome.
Doar la liceu in clasele de real,dar la ce istorie si geografie se invata in scoli,mai bine te concentrezi pe materiile de bac,cu care ai o sansa sa nu devii analfabet functional si sa faci ceva in viata
Am uitat : sunt un vajnic absolvent de real da' mi-a placut si geografia lumii de am ajuns la olimpiada pana la varianta "pe tara" si am aflat in '98 (parca) cate milioane de oi are Noua Zeelanda (avea la momentul ala vreo 4 mil de locuitori si vreo 44 mil de oi). Din pacate n-am luat nimic decat un 7-8 amarat dar stiu si acum cate mil de oi avea Noua Zeelanda in '97 (cred). Nu ca mi-ar folosi la ceva da' ma dau si eu rotund la sprituri cu prietenii ca "sunt doxa de geografie d-a 11 a". La un moment dat stiam si vreo suta de capitale la fel de inutile pt ca de vazut cu ochii am vazut doar vreo 10 :(
Cum se dă Banciu mare că e doxă de geografie 😂
Spre exemplu, care sunt cele două țări din America de Sud care NU se învecinează cu Brazilia? 🤣
Nu stiu altii cum sunt da' eu am fost acum 3 sapt la muzeul cunoasterii sau ceva de genul prin Pajura si am dat nas in tablou cu Mendeleev...si m-am jucat cu kinderii punand diverse simboluri chimice in tablou care se aprindeau daca le gaseam pozitia corecta. Tot legat de chimie si kinderi m-a bagat ala mare in sedinta hata ce formula are cloramina care se pune in bazinele de inot si de ce iese clorul din apa. La asta chiar m-am dat pe net sa vad straturi de electroni, sa explic nr lu avocado :) 6,023 x 10 la 23 :)) ce-i ala un mol de substanta si care i legatura cu numarul atomic cate si mai cate ca l-a luat somnul pe copil tot sarind de la una la alta. In final i-am marturisit ca mi-a placut chimia anorganica in generala si eram centaur la ea pt ca ma batea profa cu abnegatie pt ca "mintea aia o folosesti doar ca sa scoti tampenii pe gura la care tampitii astia rad desi nu inteleg jumate din glumele tale"
asta zic, sa o faca palatabila sau deloc!
Cunoașterea cere sacrificii, nu e o prăjitură să fie savuroasă - btw, palatabil nu există în lb română.
Ideea asta că învățarea trebuie să fie ceva distractiv, plăcut, de agrement, accesibil, deși mai veche decât ideologia woke, e în spiritul ei.
Neah, tre aa te chinui, sa iti blestemi soarta, sa invatam ca in evul mediu!
Ca să o citez pe o doamnă înțeleaptă: la ministerul învăţământului trebuie schimbată ṣi mătura.
Eu de cand spun ca creierasul din dotarea elevului nu mai trebuie sa fie o baza de date pentru stocarea bruta a informatiei, ci reorientat/recalibrat spre a intelege:
- ce informatii iti trebuie
- unde le gasesti
- cum le corelezi intre ele
.
In felul asta, nici nu mai trebuie sa-ti bati capul cu scosul istoriei din trunchiul central (un exemplu random, nu sariti), fiindca jde pagini cu domnitori care au domnit intre anii x si y si s-au macelarit cu alti domnitori in anii a, b si c se condenseaza intr-o versiune user friendly care spune ca o poveste, spre exemplu, ca "Moldova s-a definit ca entitate statala in secolul cutare, cand domniile lui x si y i-au stabilit granitele de la pana la". Restul, cu cine s-a luptat x, cate amante a avut, cate biserici si castele a construit, le afli de pe net - printr-un search avizat... Sau de la geografie, care poate fi mult mai atragatoare (si mai concisa) decat sa memorezi forme de relief, inaltimi, lungimi, numar de oi etc.
.
Chimia ar trebui scoasa dintr-un trunchi comun, ori lasata intr-o forma contrasa, cu informatii si explicatii relevante la nivel de cultura generala (altfel, nush cat ajuta in viata sa desenezi pe juma' de pagina A4 o hidrocarbura).
.
Nu vad rostul latinei, o limba moarta, daca nu vrei sa studiezi istoria, deci trecutul.
.
Nu vad rostul muzicii, daca tu vrei sa devii IT-ist (ca-ti da aia bani multi, maica, ca sa ai pentru domnu' Ciolacu!), ori ti-ai descoperit o pasiune pentru pietre. Ce rost are sa fortezi un copil care e afon/aton (asa e el, e un feature al lui, nu un defect si nu o vină) sa se scalambaie sa atinga nush ce nota?
.
Bottom line, e o paine buna de mancat streamlining the invatamant romanesc, dandu-i doua palme si facandu-l sa inteleaga ca omul multilateral dezvoltat, care stie cate putin din toate, este de cele mai multe ori calcat in picioare de omul pragmatic, care a fost invatat sa-si gaseasca ariile de interes, sa se concentreze pe ele si sa performeze acolo.
.
Toate asta lasand la o parte evidenta ipocrizie: noi vrem latina pentru elevi, dar alegem politicieni semianalfabeti, cu limbaj de latrina.
Damn you, Dracopol, ca iar m-am aprins! :)))
pai asta e tot scopul :)))
Acuma,nu sistemul de invatamint din perioada anterioara circului din 1989 e imbecil ci unii din cei care l-au parcurs,integral sau nu! Multi dintre noi,absolventii de atunci, depasim cu mult masa de loaze new wave!
cred ca ti se pare, aveam la fel de multi imbecili si atunci, doar ca au prins gura
Desi nu sunt un specialist in invatamant, fiind doar un elev mediocru, practic ce spui mai sus echivaleaza cu privatizarea sistemului. Indiferent cine l-ar conduce nu ar putea sa il reformeze din temelii pentru ca e prea vast. Multe sunt de zis referitor la ce materii trebuie scoase, schimbate etc, dar vreau sa mai atrag atentia asupra faptului ca scoala nu e doar despre ce informatii stocam in creier, ci despre relationare, despre a invata cum sa iti faci prieteni, despre a fi riguros cu timpul, etc.
E practic inceputul selectiei naturale cu privire la tine ca individ, si asta se va intampla si daca faci fizica sau latina sau orice materie.
nu trebuie privatizat ci lasat la nivel local, pe o sincronizare fara inspectori si kkti ca sa promovezi profii cu merite nu toate leprele.
pai si ce te faci daca unii la nivel local care la nivel national e minoritar, dar la el in urbe e majoritar decide sa schimbe total programa, ce parghii mai ai?
Pai asta zic sa fie o autoritate aleasa de ei in domniu nu de politruci
Ok,deacord.
Dar referitor la actualul ministru,stiu ca avem pareri diferite si n-are sens sa le combatem,dar pare sa fie cel mai competent ministru al educatie,dupa cv macar,dupa Funeriu
Unul woke e exact ce ne trebuie asa e
E woke,corect,dar toti pustanii asta vor,no offence. Pe cine ai pune daca ai decide?un comunistoid din alte vremuri?!
Woke e neo-comunist deci deja il ai:)))
Pe principiul asta tot ce de dreapta e neo-nazist si n-ajungem nicaieri.Eu zic ca mai toti care au fost erau politruci,baiatul asta e totusi rector la o universitate care nu e totusi facultate de diplome.
Unde a ajuns pe traseul woke, mai bine un politruc. Asta scotea istoria si geografia ca na, e anti-roman ca orice stangist
Doar la liceu in clasele de real,dar la ce istorie si geografie se invata in scoli,mai bine te concentrezi pe materiile de bac,cu care ai o sansa sa nu devii analfabet functional si sa faci ceva in viata