La Ministerul Învățământului e mare șef un băiat, psiholog woke, educat în America, cu idei strălucite, Daniel David pe numele său. Și cum stătea Daniel și se gândea așa, a realizat că ăștia de la liceu sunt prea ocupați cu materiile. Ceea ce e foarte corect.
Și s-a mai gândit el nițel și a ajuns la concluzia că trebuie scoasă istoria și geografia românilor. Băi, terminați, nu aia a Holocaustului, antisemiților! Asta a fost acum ceva săptămâni, a ieșit scandal, și-a luat omul vagoane de carne, s-a mai calmat.
Dar ideea mi-a rămas în cap. Eu, în liceu, pe care îl consider cea mai irosită perioadă din viața mea, că în afară de italiană nu am învățat nimic, am calculat odată cu colegii cât ne lua dacă făceam lecțiile pe bune, zilnic. Ne rămânea timp de dormit 2-3 ore. Așa că sunt foarte de acord cu asta, cu materiile scoase din programă.
A rămas pe modelul vechi și imbecil al omului multilateral dezvoltat de comunism, care era ca în Renașterea Italiană, știa de toate. O inepție.
Băi, dar scoate și tu fizica aia de la uman și rahatul ăla de latină, că nu interesează pe nimeni. Și chimia, și biologia, că acum avem internet și GPT și nu m-a întrebat nimeni din clasa a 10-a încoace cum arată nu știu ce reacție cu nu știu ce lanț de oxigen, că desenam puricii ăia atunci.
Și istoria aia, fă-o dracu’ ca pe o povestire, că, tot așa, nu mi-a cerut nimeni la angajare data Luptei de la Podul Înalt. Știu și înțeleg că majoritatea profesorilor sunt sub IQ-ul mediu general și sunt mulți idioți funcționali acolo, dar asta ar fi ceva simplu și pentru ei!
Geografia la fel, ce orașe, unde le găsești și ce e prin ele, că scrie pe net ce înălțime are Aconcagua dacă nu poți să dormi într-o noapte de grija asta! Că eu am făcut geografie la greu la uman și, tot bătând țara, am învățat-o! Ah, și Geografia Economică, o altă bătaie de joc!
Per total, învățământul trebuie să se schimbe de la reținut informații la abilitatea de a găsi informații, de a face legături între ele și de a le folosi în scopurile care te interesează. Dar la noi, cu inspectorate școlare, inspectori, minister, tot felul de inutili, e noaptea minții ce se întâmplă acolo.
Trebuie frumos desființat tot ministerul ăla și trimiși toți acasă, iar școlile să-și facă, prin alegeri, un for care să sincronizeze ce se predă și cum. E cam singura șansă.
Am uitat : sunt un vajnic absolvent de real da' mi-a placut si geografia lumii de am ajuns la olimpiada pana la varianta "pe tara" si am aflat in '98 (parca) cate milioane de oi are Noua Zeelanda (avea la momentul ala vreo 4 mil de locuitori si vreo 44 mil de oi). Din pacate n-am luat nimic decat un 7-8 amarat dar stiu si acum cate mil de oi avea Noua Zeelanda in '97 (cred). Nu ca mi-ar folosi la ceva da' ma dau si eu rotund la sprituri cu prietenii ca "sunt doxa de geografie d-a 11 a". La un moment dat stiam si vreo suta de capitale la fel de inutile pt ca de vazut cu ochii am vazut doar vreo 10 :(
Nu stiu altii cum sunt da' eu am fost acum 3 sapt la muzeul cunoasterii sau ceva de genul prin Pajura si am dat nas in tablou cu Mendeleev...si m-am jucat cu kinderii punand diverse simboluri chimice in tablou care se aprindeau daca le gaseam pozitia corecta. Tot legat de chimie si kinderi m-a bagat ala mare in sedinta hata ce formula are cloramina care se pune in bazinele de inot si de ce iese clorul din apa. La asta chiar m-am dat pe net sa vad straturi de electroni, sa explic nr lu avocado :) 6,023 x 10 la 23 :)) ce-i ala un mol de substanta si care i legatura cu numarul atomic cate si mai cate ca l-a luat somnul pe copil tot sarind de la una la alta. In final i-am marturisit ca mi-a placut chimia anorganica in generala si eram centaur la ea pt ca ma batea profa cu abnegatie pt ca "mintea aia o folosesti doar ca sa scoti tampenii pe gura la care tampitii astia rad desi nu inteleg jumate din glumele tale"