Pe masura ce scade numarul angajatilor de la suport din firmele romanesti, incepe sa devina evidenta imbecilitatea managementului si incompetenta crasa…
Da da, toate procedurile alea de cacat, desenate din pix pe servetelele KFC de sefuleti sictiriti si rupti de realitate, incep sa duhneasca napraznic de la o vreme. Ca nu mai sunt cei de la call-center care le rezolvau, ca sa nu ne doara pe noi capul. Nu tata, acum te dai cu capul de pereti pana gasesti pe cineva sa te ajute, trebuie sa meriti, da?
Drept e si ca la suport nu au ramas cei mai buni si mai intelepti, ba chiar din contra, zici ca-s toti rude cu Nicusor Dan…Dar chiar si asa, s-a ajuns la un punct de cotitura in tot circul asta. Si merita detaliat. Mai ales ca vad zilnic pe cate cineva pe Linkedin luand la trei pazteste cate o corporatie. Si foarte bine fac! Cu ce mi-am pierdut eu vremea in ultima vreme? Cu astea:
Am plecat din octombrie de la Enel la Hidroelectrica si Enel tot imi dau facturi si vor bani in continuare. Abia mi-am recuperat 100 de lei de la ei, luati degeaba in noiembrie, dupa petitii pe site si amenintari, ca dracu raspunde la telefoane. Si inca imi dau facturi si cereri sa le trimit indexul, ce conteaza ca nu mai sunt client?
Aia de la Hidroelectrica sunt si mai autisti. Mailurile le trimit inapoi ca-s setate sa respinga tot ce are peste 24Kb…nici macar dupa 5 luni nu am un cod de abonat, sa trimit indexul. In call center cred ca au doi angajati care pleaca cu randul in concediu, am stat 74 de minute odata, nu a raspuns nici dracu. Le-am trimis ANRE, nu ma mai obosesc. Mai ales cand am vazut ca mai marele lor de la IT e sef si la o asociatie de psihoterapie. Astia au prea multa rabdare de regula. Nu am timp de asa ceva.
Emag, care au desfiintat call center-ul de doua luni, m-au pus ca prostul sa ma duc la posta sambata in Deva, sa-mi ridica comanda, acum 2 saptamani. Normal ca era inchis si am facut 40 de km degeaba. E ok, m-au sunat luni DUPA ce am luat comanda sa imi zica ca le pare rau si ca ma inteleg. Bai fratilor, daca vreau intelegere ma duc la psihiatru, eu vreau produsul meu. Daca le scrii pe Linkedin, iti zic sa le dai mesaj pe Facebook sau Instagram. Atat ii duce pe sefii aia.
Astia de la Medihelp, alte genii. Dupa ce ca le dau 3.2k euro pe an asigurare privata de sanatate, imi trimit mereu un formular de claim infect in pdf, care se completeaza casuta cu casuta, cand cer banii inapoi pe ceva. Il uploadez manual, ca nu-s capabili sa aibe si ei o platforma, au un jeg de site. Si imi cer date pe care le au deja ca adresa, chestii din buletin, ce sa mai, zici ca-s Primaria din Mizil. Si formularul ala nu il poti descarca, il ceri de la suport, care fiind 1-2 oameni, raspund dupa 3-4 zile si ei, ca li se rupe la cat sunt platiti probabil. Sa te faca sa renunti.
Si am tot avut meciuri d-astea recent si cu Essilor ( nu va puna dracu sa luati lentile de la ei! ), Engie ( aplicatie mobila proasta, pus consum gaze din burta, 300 de lei factura), Evomag ( mizeria de procesator de plati Netopia cazut duminica, li s-a rupt pana luni) etc. Pana cand am realizat ca imi pierd foarte mult timp rezolvand problemele furnizorilor de diverse zone servicii pentru care eu platesc. Chiar si la Toyota Est am dat ieri de o tanti careia i-am inchis telefonul si am sunat din nou ca ma luase cu ‘va sunam noi pentru revizie”.
Nu, nu ma sunati voi, ca am sedinte si de munca su nu pot raspunde asa la telefoane cum si cand credeti.
Dar, revenind la cele discutate initial, toate sicanele astea imi ocupa tot mai mult timp. Azi nu am dat de nimeni de la Engie, au zis ca ma cauta ei. Medihelp, pauza, astept. Hidroelectrica, astept ANRE si la Enel am depus 15-a plangere. Aici se simte acut imbecilitatea si miserupismul managemetului, in tot timpul asta pierdut si in dracii de rigoare.
Inabilitatea de a face proceduri clare, care sa nu necesite suport si telefoane si spume e a managementului. Dar ca sa faci unele ca lumea trebuie sa intelegi ce muncesc subordonatii tai si ce face fiecare. Iar baietii aia din conducere, alesi pe criterii dubioase si pe orice in afara competentei, nu sunt in stare de asa ceva. Si astea incepe sa puta si sa ne piarda vremea, dupa cum am mai spus.
Si vin apoi diversi baieti pe reddit si alte platforme si imi spun ca-s hater ca ma cert cu firmele astea si cu managerii lor. . Nu oameni buni, sa te certi cu cei ce iti mananca timpul pe banii tai nu e hatereala, este o atitudine corecta. Astia ne pierd vremea pe banii nostri si pe serviciile/impozitele platite de noi.
Asa ca faceti scandal si zarva si puneti pe social media de fiecare data cand aveti o problema cu orice companie sau jucatorii de Solitaire bugetarzi de la stat. Asta e singura noastra arma ramasa in raport cu nesimtitii astia, altfel cred ca pot face orice vor din noi. Nu este ok sa avem tot mai mult de plata la furnizori, penru ca profita de inflatie si tot mai putin suport, penru ca fac economie.
Credeti-ma, nu vreti sa iobagim si la ei, cum o facem la stat deja. Public shaming, scandal la call center daca ii prindeti, postari pe social media, orice e bine venit aici. Nu va lasati calcati in picioare pe banii si timpul vostru, pentru ca nu aveti de ce.
Ei se duc cu serviciile tot mai jos, in detrimentul nostru, cum au ajuns de exemplu cei de la Auchan. Care ne forteaza sa lucram ca si casiere, scanandu-ne produsele singurei, desfiintand casele normale de marcat. Ca ei sa reduca forta de munca locala, sa plateasca mai putine impozite si sa sileasca clientii sa piarda timpul. Tot pe iobagie.
Normal ca nu o sa mai calc vreodata pe acolo. Sper ca nici voi. Aveti drepturi, dar daca nu vi le exercitati, nu va va implora nimeni sa o faceti. Retineti asta.
Fă-ți asigurare privată la Allianz, sunt f prompți și pe site un formular destul.de bun și rapid pentru daune.
Din pacate ma lovesc si eu de chestia asta tot mai des, partea de servicii in romania sta din ce in ce mai prost. Jalnic chiar