Da, multa spălare de creier. Totuși este bine să reușești să vezi și partea bună a situației. Daca te duci prea mult in a fi "realist" o dai in depresie fiind destul de bine.
Legat de personalitate, eu zic că este importanta. Mereu am avut sila de cocoși, vedete și alți închipuiți. Ăștia care se cred cei mai deștepți pot să facă rău echipei și nici nu ajuta. Sau eventual își fac gașca lor și pe aceia ii ajuta. Cred că este important sa fii deschis să ajuți, sa comunici. Nu trebuie sa fii presh, dar nici sociopat.
"...desi imi trebuie un programator senior pentru un proiect, eu iau un junior si le zic clientilor: ”Bai, kind reminder, am nevoie de inca 6 luni sa il invat pe asta meserie!..."
Am fost intr-o asemenea companie - ba chiar un pic mai rau:
Ce ne trebuie?... Senior
Ce luam?... Junior
Cand livram?... In acelasi timeline, nu conteaza c-avem senior sau junior.
"...the purpose of business is not to make money, it's to advance a greater purpose or cause..."
Tu esti (mult) mai radical decat mine in privinta lui Sinek. Eu sunt ceva mai retinut, fiindca - de bine, de rau - omul stie sa se vândă mult mai bine decat alti gurus.
Dar, chiar si asa, sunt de acord ca, prin replica asta, a dat-o de gard. Tare!... Poate o idee ceva mai nuantata ar fi asta: odata ajunsa la un nivel confortabil de profit, o afacere ar putea alege intre a ramane orientata exclusiv pe profit si a se implica si in cauze non-profit.
Bottom line: si eu caut sa ma feresc de motivationale cat mai mult. Fie si numai pentru ca multe sunt atat de prost vandute, incat te fac sa te simti drept cel mai prost din curtea scolii :)))
Da, multa spălare de creier. Totuși este bine să reușești să vezi și partea bună a situației. Daca te duci prea mult in a fi "realist" o dai in depresie fiind destul de bine.
Legat de personalitate, eu zic că este importanta. Mereu am avut sila de cocoși, vedete și alți închipuiți. Ăștia care se cred cei mai deștepți pot să facă rău echipei și nici nu ajuta. Sau eventual își fac gașca lor și pe aceia ii ajuta. Cred că este important sa fii deschis să ajuți, sa comunici. Nu trebuie sa fii presh, dar nici sociopat.
nu e vorba de asta, dar de regula sunt prezentate truisme si solutii facile si ireale.
"...desi imi trebuie un programator senior pentru un proiect, eu iau un junior si le zic clientilor: ”Bai, kind reminder, am nevoie de inca 6 luni sa il invat pe asta meserie!..."
Am fost intr-o asemenea companie - ba chiar un pic mai rau:
Ce ne trebuie?... Senior
Ce luam?... Junior
Cand livram?... In acelasi timeline, nu conteaza c-avem senior sau junior.
"...the purpose of business is not to make money, it's to advance a greater purpose or cause..."
Tu esti (mult) mai radical decat mine in privinta lui Sinek. Eu sunt ceva mai retinut, fiindca - de bine, de rau - omul stie sa se vândă mult mai bine decat alti gurus.
Dar, chiar si asa, sunt de acord ca, prin replica asta, a dat-o de gard. Tare!... Poate o idee ceva mai nuantata ar fi asta: odata ajunsa la un nivel confortabil de profit, o afacere ar putea alege intre a ramane orientata exclusiv pe profit si a se implica si in cauze non-profit.
Bottom line: si eu caut sa ma feresc de motivationale cat mai mult. Fie si numai pentru ca multe sunt atat de prost vandute, incat te fac sa te simti drept cel mai prost din curtea scolii :)))
Sinek e genial la vandut nimic de zis aici :)) Doar ca liveaza kkturi.