Toata lumea stie deja ca vineri, 19 iulie 2024 milioane de computere din toata lumea care rulau platforma de securitate Falcon Sensor pe Windows au dat cu rotile in sus, aratand temutul ecran albastru.
Experienta mea cu indineii a fost una dezastruoasa: in 75% din cazuri trebuie refacuta pana la 85% din munca. Cu colegii am ajuns sa facem o evaluare a proiectului si daca ajungeam la un procest de peste 50% greseli / nefunctionalitate faceam un raport si ceream refacerea proiectului. Supriza: NOI trebuia sa facem asta.... Sufleteii de ei NU puteau fi deranjati si erau vazuti foarte foarte bine pentru ca erau platiti cu 1$/h (nu chiar asa) si noi romanii eram ''cam pretentiosi'' ca sa citez un menajer. Asta a durat pana cand am inceput si noi sa ne bagam piciorul, dar documentat, si cand au ajuns proiecte in site si masina nu se asambla (proiectam sisteme automate de asamblare cu roboti) incepeau nemtii sa transpire. Desigur ca priam data racneau la noi dar noi scoteam frumos documentatia si le spuneam ''daca trebuie o trimitem noi direct la client'' - innebuneau cand le faceam asta. Dupa vreo 2-3 proiecte aproape pierdute cu scrasnit din dinti au renuntat la indieni. Dar a fost crunt. O natie mai ineficienta si mai incapabila ca indienii nu exista. Si sa nu ma luati cu 2-3 varfuri - nu sunt reprezentativi pentru media unei populatii de 1.4Mld.
daca dadeau al fel update-ul in alta zi, tot crapa, tot nu decolau avioane, tot se uitau unii fara chef de munca, la blue screen si isi frecau mainile. Ce mi se pare mie interesant e ca ditamai Microsoftul nu faci monitorizare un terz care iti poate bloca miliarde de clienti, asta e mind blowing!
ca era un junior care a dat skip la test, ca era un qa manager care a simulat ca l-a facut, ca era un indian care nu stia ce e ala un test :) de acum nu mai conteaza pentru ca faptul e consumat.
ce am retinut eu interesat e ca a treia companie aeriana din state inca mai foloseste windows 95,si de asta nu au avut probleme. Pai noi cu institutiile statului cu xp eram ani lumina in fata :)
Lucrand in banking IT, am vazut destule failed release-uri care au fost fixate peste weekend, cu impact minim sau deloc asupra user-ilor, fiind zile nebancare.
.
Pe de alta parte, am vazut si cat de frustrant e sa aduni echipa de interventie - ca nu tot timpul sunt suficienti doar oamenii tai. Imi aduc aminte un caz cand, pur si simplu, monitorizam in timp real traseul de sambata al unui tip: acum e in parcul de distractii, acum a iesit din parc, s-a intalnit cu bunicii si a predat copiii, acum e in metrou, acum a ajuns acasa, acum se logheaza... No joke.
.
Cat despre CrowdStrike... e un foarte bun exemplu pentru cat de important e sa ai profesionisti adevarati in locuri sensibile. Daca un release ca asta poate face damage-ul pe care l-am vazut, atunci eu m-as gandi de cinci ori pe cine pun acolo.
Asta cu update-urile facute vinerea n-am s-o inteleg niciodata. Am senzatia ca unii oameni sunt masochisti si vor sa-si faca singuri de lucru.
In ceea ce priveste Crowdstrike, asa se intampla cand faci concedieri masive pentru ca vrei sa digitalizezi si sa introduci AI. Si de ce sa aloci o gramada de bani pentru salariile profesionistilor cand poti lucra si cu ageamii. Nu mai pomenesc etnia sau nationalitatea acestor "ageamii" ca iar ma injura lumea ca-s rasist si mai stiu eu ce.
Ma depaseste cum ai putea sa faci push "live" la ceva netestat. Pentru ca imi vine greu sa cred ca au facut teste, au trimis update-ul ala la 1000 de windows-uri din reteaua lor sa zicem si alea au mers bine mersi si la nivel de planeta s-au crashuit.
S-a gandit un baiat sa faca push la update-ul respectiv pe principiul "what can go wrong?" :)
"In mod amuzant, fix inainte de incident, desfiintau niste baieti CrowdStrike pe un grup de investitii din Reddit spunand ca e supraevaluata grav."
daca e pe Reddit e clar adevărat. :))). prețul e dat de cerere și ofertă, nu de "grupuri de investiții" de pe internet. când o scrie Warren Buffett acolo, atunci merita crezut.
supraevaluata sau nu, creste in draci, iar angajații din Romania care lucrează la ei au devenit bogați, mai ales după IPO. am 2 prieteni acolo, și-au luat cate un apartament pe an.
Outsourcingul in India este deja la rang de comedie... Am avut si noi de curande de-a face cu asa ceva. Am preluat anul trecut un client in numele caruia trebuie sa administram niste portofolii de investitii. Pe scurt, trebuia sa modificam trecand adresa noastra si numele nostru pe portofolii, de la fostul trustee. Cu marea parte nu am avut probleme, dar sunt un fond de investitii din UK, care au facut outsourcing la partea de documentare catre o companie din Mumbai. Si aici a inceput circul de 3 luni. Am cerut doar ca rapoartele lunare sa nu mai fie transmise pe email catre fostul trustee, ci catre noi. Au inceput sa ceara documente peste documente, dovedeau ca habar nu au ce este aceea o cesiune (cereau contractul de vanzare-cumparare de actiuni), iar apoi la final in momentul in care li s-a dat ce au cerut, un act de cesiune cu semnaturile ambelor parti, au inceput sa ne ceara noua lista cu persoanele autorizate sa semneze de la fostul trustee... Sa ne intelegem, doar pentru a schimba o adresa email. Si in toate aceste luni au continuat sa transmita emailuri catre fostul trustee, cauzand un "confidentiality breach", pe care altii se chinuiesc sa il acopere... Totul din cauza ca au dat sarcina din Londra la Mumbai...
Experienta mea cu indineii a fost una dezastruoasa: in 75% din cazuri trebuie refacuta pana la 85% din munca. Cu colegii am ajuns sa facem o evaluare a proiectului si daca ajungeam la un procest de peste 50% greseli / nefunctionalitate faceam un raport si ceream refacerea proiectului. Supriza: NOI trebuia sa facem asta.... Sufleteii de ei NU puteau fi deranjati si erau vazuti foarte foarte bine pentru ca erau platiti cu 1$/h (nu chiar asa) si noi romanii eram ''cam pretentiosi'' ca sa citez un menajer. Asta a durat pana cand am inceput si noi sa ne bagam piciorul, dar documentat, si cand au ajuns proiecte in site si masina nu se asambla (proiectam sisteme automate de asamblare cu roboti) incepeau nemtii sa transpire. Desigur ca priam data racneau la noi dar noi scoteam frumos documentatia si le spuneam ''daca trebuie o trimitem noi direct la client'' - innebuneau cand le faceam asta. Dupa vreo 2-3 proiecte aproape pierdute cu scrasnit din dinti au renuntat la indieni. Dar a fost crunt. O natie mai ineficienta si mai incapabila ca indienii nu exista. Si sa nu ma luati cu 2-3 varfuri - nu sunt reprezentativi pentru media unei populatii de 1.4Mld.
daca dadeau al fel update-ul in alta zi, tot crapa, tot nu decolau avioane, tot se uitau unii fara chef de munca, la blue screen si isi frecau mainile. Ce mi se pare mie interesant e ca ditamai Microsoftul nu faci monitorizare un terz care iti poate bloca miliarde de clienti, asta e mind blowing!
ca era un junior care a dat skip la test, ca era un qa manager care a simulat ca l-a facut, ca era un indian care nu stia ce e ala un test :) de acum nu mai conteaza pentru ca faptul e consumat.
ce am retinut eu interesat e ca a treia companie aeriana din state inca mai foloseste windows 95,si de asta nu au avut probleme. Pai noi cu institutiile statului cu xp eram ani lumina in fata :)
Lucrand in banking IT, am vazut destule failed release-uri care au fost fixate peste weekend, cu impact minim sau deloc asupra user-ilor, fiind zile nebancare.
.
Pe de alta parte, am vazut si cat de frustrant e sa aduni echipa de interventie - ca nu tot timpul sunt suficienti doar oamenii tai. Imi aduc aminte un caz cand, pur si simplu, monitorizam in timp real traseul de sambata al unui tip: acum e in parcul de distractii, acum a iesit din parc, s-a intalnit cu bunicii si a predat copiii, acum e in metrou, acum a ajuns acasa, acum se logheaza... No joke.
.
Cat despre CrowdStrike... e un foarte bun exemplu pentru cat de important e sa ai profesionisti adevarati in locuri sensibile. Daca un release ca asta poate face damage-ul pe care l-am vazut, atunci eu m-as gandi de cinci ori pe cine pun acolo.
Asta cu update-urile facute vinerea n-am s-o inteleg niciodata. Am senzatia ca unii oameni sunt masochisti si vor sa-si faca singuri de lucru.
In ceea ce priveste Crowdstrike, asa se intampla cand faci concedieri masive pentru ca vrei sa digitalizezi si sa introduci AI. Si de ce sa aloci o gramada de bani pentru salariile profesionistilor cand poti lucra si cu ageamii. Nu mai pomenesc etnia sau nationalitatea acestor "ageamii" ca iar ma injura lumea ca-s rasist si mai stiu eu ce.
Ma depaseste cum ai putea sa faci push "live" la ceva netestat. Pentru ca imi vine greu sa cred ca au facut teste, au trimis update-ul ala la 1000 de windows-uri din reteaua lor sa zicem si alea au mers bine mersi si la nivel de planeta s-au crashuit.
S-a gandit un baiat sa faca push la update-ul respectiv pe principiul "what can go wrong?" :)
"In mod amuzant, fix inainte de incident, desfiintau niste baieti CrowdStrike pe un grup de investitii din Reddit spunand ca e supraevaluata grav."
daca e pe Reddit e clar adevărat. :))). prețul e dat de cerere și ofertă, nu de "grupuri de investiții" de pe internet. când o scrie Warren Buffett acolo, atunci merita crezut.
supraevaluata sau nu, creste in draci, iar angajații din Romania care lucrează la ei au devenit bogați, mai ales după IPO. am 2 prieteni acolo, și-au luat cate un apartament pe an.
Bv lor, asta e bine!
Prune? 🤣
atat s-a putut
Outsourcingul in India este deja la rang de comedie... Am avut si noi de curande de-a face cu asa ceva. Am preluat anul trecut un client in numele caruia trebuie sa administram niste portofolii de investitii. Pe scurt, trebuia sa modificam trecand adresa noastra si numele nostru pe portofolii, de la fostul trustee. Cu marea parte nu am avut probleme, dar sunt un fond de investitii din UK, care au facut outsourcing la partea de documentare catre o companie din Mumbai. Si aici a inceput circul de 3 luni. Am cerut doar ca rapoartele lunare sa nu mai fie transmise pe email catre fostul trustee, ci catre noi. Au inceput sa ceara documente peste documente, dovedeau ca habar nu au ce este aceea o cesiune (cereau contractul de vanzare-cumparare de actiuni), iar apoi la final in momentul in care li s-a dat ce au cerut, un act de cesiune cu semnaturile ambelor parti, au inceput sa ne ceara noua lista cu persoanele autorizate sa semneze de la fostul trustee... Sa ne intelegem, doar pentru a schimba o adresa email. Si in toate aceste luni au continuat sa transmita emailuri catre fostul trustee, cauzand un "confidentiality breach", pe care altii se chinuiesc sa il acopere... Totul din cauza ca au dat sarcina din Londra la Mumbai...
sunt zob oamenii